Sunday, December 17, 2006

Child Planet

Today I entertained in a birthday party at Child Planet. Afterwards I talked a while with the visionary leader of the Child Planet concept. It was very interesting to hear about her philosophy and vision. They have a kindergarden where they really aim for quality in everything they do. They have even hired a professional cook to make the food for the children and spent a million norwegian crowns (120 000 Euro) on a professional kitchen. The inside playground for the children looked very tempting, even for big kids like me. Doctors have stated that children that attend this kindergarden develop motorics sooner than most other children. They arrange birthday parties with different themes and menues and a price per child. The leader had got several offers on spreading her concept on a broad scale, but she wanted to develop quality at all levels even more before she wanted to spread it. She emphasized the need of leadership training and that everyone in the organisation really grasps the vision.

4 Comments:

At 1:08 PM, Blogger Marianne said...

kult konsept. men skjønner ikke hvorfor det ikke heter "barneplaneten". hvorfor er nordmenn så glad i engelske navn? hva har engelsk som norsk ikke har??!??!?

 
At 11:27 PM, Blogger Jan Inge Saltskår said...

Engelsk har større muligheter i forhold til å lansere et prosjekt i andre land enn Norge. Synes du at jeg skal kalle firmaet mitt "Ballongartist" når jeg lanserer det internasjonalt?

 
At 6:34 AM, Blogger Marianne said...

hvorfor kan ikke et prosjekt ha et norsk navn i norge, et engelsk navn i england osv. eller ha et navn somikke betyr noe, f eks som jysk eller lidl. tyskerne har skjønt det!

 
At 3:03 AM, Blogger Jan Inge Saltskår said...

Blir mye dyrere markedsføringsmessig å bruke ulike navn i ulike land. Deskriptive navn har en fordel i at det forteller konsumenten hvem du er og hva du kan tilby. Ikke-deskriptive navn har jo en fordel i at de ikke er språkavhengig, men egner seg best til store kjeder som kan lansere seg så bredt og markedsføre seg så kraftig at alle vet hvem de er og hva de tilbyr, uten at navnet er deskriptivt. Små firma slik som det jeg driver er best tjent med et deskriptivt navn.

 

Post a Comment

<< Home